هزینه آیین های ترحیم صرف نیازمندان و امور خیریه شود



به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های نماز جمعه این هفته کنگاور با ذکر اینکه مردم از دادن هزینه های سنگین مراسم ترحیم خسته شده اند، خاطرنشان کرد: هزینه اطعام و تالار و پذیرائی به نیت میت را صرف نیازمندان و امور خیریه کنید و این روش باید نهادینه شود تا برای همیشه صاحب عزا دغدغه پذیرایی و اطعام با هزینه سنگین را نداشته باشد.
خطیب جمعه کنگاور در ادامه گفت: هدف امام از تشکیل کمیته امداد در 14 اسفند 57 رسیدگی به امور محرومان و مستعضعفان بود و مردم نیز تا به امروز در این زمینه همکاری خوبی داشته اند.
حجت الاسلام لروند با اشاره به نزدیکی جشن نیکوکاری در اسفند ماه، اظهار داشت: کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان یکی از سیره های اخلاقی و روش ائمه اطهار(ع) است که باید افراد با الگو گرفتن از این بزرگواران باعث رفع چالش های اقتصادی این قشر از جامعه شوند.
وی با اشاره به سخنان مبنایی و ارزشمند و دقیق رهبر معظم انقلاب در ملاقات با مردم تبریز افزود: این بیانات آسیب شناسی انقلاب بود که اگر انقلابی به اشرافیگری و توجه به ثروتمندان و تکیه بر خارج مبتلا شود به طور قطع یک حرکت ارتجاعی در میان است.
وی افزود: دشمنان سعی می کنند ناامیدی را در عملکرد انقلاب القا کنند، بنابراین همه باید دستاوردهای نظام را برای قشر جوان برجسته کنند.
امام جمعه کنگاور در پایان با اشاره به روز درختکاری؛ کاشت نهال را یک صدقه جاریه برای افراد ذکر کرد و گفت: ضروری است همگان با فضیلت دانستن کاشت نهال از حسنات و ثواب مداوم و مستمر این اقدام بهره مند شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447



انتهای پیام /*