مشکلات آب شرب و فاضلاب خرمشهر تا پایان سال 97 برطرف می شود



به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در همایش 45 روز مقاومت و ایثار خرمشهر در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز افزود: امسال یک هزار و 500 میلیارد ریال برای فاضلاب خرمشهر اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر نیز بیش از 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می رود تا پایان سال 1397 به پایان برسد.
شریعتی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه 20 میلیون دلار بوده که بخشی از آن اختصاص یافته و شرایط کار به خوبی پیش می رود.
وی اظهارکرد:آب شرب خرمشهر از نظر کمی و کیفی با مشکل روبه رو است که این معضل نیز با اجرای کامل طرح آبرسانی غدیر به 25 شهر و یک هزار و 609 روستا، از جمله خرمشهر ، آبادان، اهواز، سوسنگرد، شادگان، بستان،هویزه، شوش برطرف می شود.
استاندار خوزستان یادآور شد:امیدواریم در سال 1397 تمامی آب شرب این شهرستان ها از طریق طرح آبرسانی غدیر تامین شود و دیگر در خوزستان با مشکل بی آبی و کم آبی رو به رو نباشیم.
شریعتی گفت:طرح آبرسانی غدیر پارسال 750 میلیارد ریال اعتبار داشت که 660 میلیارد ریال آن اختصاص یافت که با این روند،اجرای آن حداقل 50 سال زمان می برد اما باپیگیری انجام شده،رییس جمهوری با پیشنهاد جذب اعتبار50 هزار میلیارد ریالی برای آب و فاضلاب خوزستان موافقت کرد.
وی همچنین گفت:در گام نخست طرح 550 هزار هکتاری حدود 10 هزار هکتار از زمین های خرمشهر احیا شد و امید است در سال آینده شاهد کشت در این زمین ها باشیم.
وی افزود: در گام دوم این طرح نیز حدود 6 هزار هکتار از زمین های خرمشهر احیا می شود که امید است این 16 هزار هکتار بخش عمده ای از اشتغال این شهرستان را برطرف کند.
وی همچنین برگزاری این یادواره ها و گردهمایی ها را به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و یادآوری رشادت های این بزرگمردان یکی از ضرورت ها دانست.
وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا از آنچه در طول تاریخ این سرزمین مقدس اتفاق داده همواره درس بگیریم و آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.
استاندار خوزستان همچنین گفت: ایستادگی 45 روزه خرمشهر سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد و رژیم بعث از استراتژی جداسازی خوزستان به استراتژی حفظ خود تغییر موضع داد.
وی ادامه داد: ازخود گذشتگی و روحیه شهادت طلبی در بین جوانان غیور خرمشهر در آن دوران به وضوح مشاهده می شد و همین رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی بود.
شریعتی یادآور شد:به تصویر کشیدن 45 روز مقاومت مردم خرمشهر در برابر رژیم بعث در قالب یک فیلم مستند باید در دستور کار قرار گیرد و اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین می شود.
7152/ 6037



انتهای پیام /*